Feest

17 juni 2017 - Cusco, Peru

Inmiddels is het bij jullie alweer 00.00 uur geweest, dus vaderdag! Ik wens jullie alvast allemaal een fijne dag vandaag. Ook deze week is weer erg snel voorbij gegaan, dit kwam mede doordat er veel feestjes waren. Catherine was dinsdag jarig, dit hebben we woensdag met een klein groepje gevierd door te gaan lunchen. Dit was tegelijk ook meteen een afscheidsfeestje, want Zoë en Cat zijn woensdag vertrokken om verder te reizen. Maar goed nieuws ik zie ze waarschijnlijk over een paar weken in Lima! Juni is de feestmaand in Peru en vooral in Cusco wordt dit groots gevierd. Heel de maand zijn al overal dansen te zien, hangen de vlaggen uit en zie je een hoop vuurwerk. Afgelopen donderdag was het Corpus Christi. Dit is een Christelijk feest en iedereen is op deze dag vrij. Er was op de plaza een grote parade, waarbij 15 kerkelijke figuren (saints) door mensen naar de grote kerk werden gedragen. Verder werd er gedanst en muziek gemaakt, het was onwijs druk, maar heel gezellig. Op stage zijn ze deze week bezig geweest met vaderdag en voorbereidingen voor de feestmaand, verder was het niet heel speciaal. Het is nu erg aftellen, nog maar twee weken te gaan! Dinsdagavond ben ik nog met Jeroen naar de bioscoop geweest, we hebben de film the mummy gekeken. Film was helemaal in het Spaans, zonder ondertiteling, dus heb wel maar een deel kunnen volgen ;) Woensdagavond was er weer caminata, deze keer hebben we 3 uitzichtpunten bezocht en hebben we de avond met een mojito afgesloten bij de skybar. Een van mijn favoriete plekjes is dit inmiddels geworden in Cusco! Het is daar zo onwijs mooi. Wat ook onwijs mooi is, is het meer Humantay. Hier ben ik vandaag met Jeroen heen geweest. We werden vanmorgen om 04.20 op het plein opgehaald. Om 03.00 ging mijn wekker, even lekker gedouched en alle spullen gepakt en toen konden we gaan. We waren met een groep van 7 personen. We hebben eerst 2,5 uur in de bus gezeten. Toen gestopt voor het ontbijt in Mollapatta en daarna weer 1,5 uur tot we bij de plek aankwamen waar we moesten gaan lopen, deze plek heet Soraytampa. Hierna 1 uur omhoog gewandeld, Humantay ligt op 4200 meter hoogte. Het was ontzettend zwaar, misschien nog wel zwaarder dan de Rainbow Mountain. Maar eenmaal boven bij het meer aangekomen was het de zware klim wel dubbel en dwars waard! Zie mijn foto's en je snapt wat ik bedoel! Daarna weer 1 uur terug gelopen, weer 1,5 uur met de bus, toen gelunched en daarna weer 2,5 uur terug. We waren om 17u thuis. Mooi dagje! Ook hebben we afscheid genomen van ons huisgenootje Dorien, zij is vandaag vertrokken voor de trek naar Machu Picchu en komt woensdag nog even terug, maar dan gaat ze ook verder op reis. Het blijft hier altijd komen en gaan! Nu even uitrusten, want het was een vermoeiende dag. Morgen gaan we naar een dorpje, hier volgende week meer over!

Veel liefs!

1. Ellen:
    18 juni 2017
    Wauw het zijn weer prachtige foto's.
  2. Albertine:
    18 juni 2017
    Je hebt je weer goed vermaakt deze week leuk dat er zoveel te doen is buiten je stage hele mooie foto's wat een prachtige natuur geniet er maar van want de tijd gaat snel. Xxxx Albertine
  3. Irma:
    18 juni 2017
    Wow, geweldig om te lezen wat jij allemaal al hebt meegemaakt! Niet alleen de stage met de kinderen die al zo aan je gehecht zijn, maar ook de uitstapjes naar de adembenemende plekjes van dit prachtige land. Geniet van alles, het is een unieke ervaring!