Laatste reisblog uit Zuid Amerika!

20 augustus 2017 - Buenos Aires, Argentinië

Daar is hij dan... mijn laatste reisblog vanuit Zuid-Amerika. Morgen vlieg ik naar huis. Het besef is er nog niet helemaal, maar dat zal morgen wel komen wanneer ik op het vliegveld ben.. wat zijn deze 4 maanden ontzettend snel voorbij gegaan. Echt ongelofelijk! Het leek gisteren dat ik vertrok en nu ga ik gewoon alweer terug. Voordat ik hierover verder ga zal ik eerst even vertellen over afgelopen week ;) Maandag heb ik rustig aangedaan in Santiago. 'S avonds nog sushi gegeten en daarna vroeg naar bed gegaan. Om 4uur 's nachts stond mijn taxi al klaar om me naar het vliegveld te brengen. Om 06.30 had ik mijn vlucht naar Paaseiland! Ik had een groot vliegtuig dat helemaal vol zat en een heerlijk entertainmaintsysteem dus de vlucht vloog zo voorbij! Om 11uur landde ik in. Ik werd opgehaald door Steve, de eigenaar van mijn hotel. Hij gaf mij een korte rondleiding door de stad. Paaseiland heeft namelijk maar 1 stad: Hanga Roa. Hierna heb ik mijn spullen op de kamer gelegd en toen ben ik lopens aan mijn tocht naar een krater begonnen. Over heel de tocht heb ik ongeveer 4u gedaan. Ik was rond 17u weer terug in mijn kamer. In het begin regende het! Heb zelfs nog even geschuild. Daarna kwam de zon en werd het toch nog mooi weer. Temperatuur ligt hier altijd tussen de 20 a 25 graden. Ook in de nacht! Heerlijk dus. Savonds lag ik al om 21uur op bed, want ik was doodop! De volgende dag heb ik een mountainbike gehuurd en ben ik om 10u gaan fietsen. Ik heb 5uur lang gefietst en af en toe een stop gehad bij een Moai (zo heten die beelden). En wauw wat was dat mooi zeg! Mijn hele fietstocht was langs de kust, dus ik zag de hele tijd de zee, af en toe een paar jeeps met toeristen en verder niks. Genoten! Mijn laatste stop was bij de plek waar 15 Moai's  naast elkaar staan. Deze Moai's zijn hier opnieuw geplaatst, omdat ze door een Tsunami kapot gegaan zijn een aantal jaren geleden. Hierna weer teruggefietst en even gechilled bij mijn hotel. 's avonds ben ik naar de zonsondergang gaan kijken, ik heb nog zelden zoiets moois gezien Donderdag vloog ik smiddags weer terug naar Santiago en daar landde ik om 22.00uur. 2 nachten in Santiago verbleven en gisteren ben ik naar Buenos Aires gevlogen met KLM! Fijn om weer even Nederlandse bemanning te hebben en wat Nederlanders om je heen te horen. Ik zat alleen in het gedeelte met Zuid Amerikanen, omdat ik niet naar Amsterdam doorging maar mijn stop al in Buenos Aires was. Jammer! Maargoed straks hoor ik weer genoeg Nederlands! Vandaag ben ik naar een zondagse markt geweest en heb ik even rondgelopen. Morgen vlieg ik om 22.45 terug naar huis! Mijn eerste tussenstop is in Miami, hier land ik dinsdag om 07.00uur. Door een vluchtwijziging vlieg ik helaas pas weer om 14,30 door naar Philedephia.. om 17.15 kom ik daar aan en om 18.40 vlieg ik alweer door naar Amsterdam. Hoop dat mijn tweede vliegtuig dus geen vertraging heeft, want dan mis ik mijn overstap... maar als alles goed gaat kom ik woensdag om 08.30 aan op Schiphol! Momenteel een heel dubbel gevoel. Ik vind het namelijk echt geweldig hier. Ik geniet nog steeds! En zou echt nog wel langer willen blijven. Van de andere kant ben ik ook weer heel blij om mijn ouders en zusje en familie en vrienden te zien, straks te gaan afstuderen, weer te mogen werken en weer ritme in het leven te krijgen. Het was absoluut een geweldige ervaring en ik ben blij dat ik deze kans heb gekregen. Ik zou het zo weer opnieuw doen! Kan niet wachten tot ik weer op reis mag!

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor het volgen van mijn verhalen, voor de lieve berichtjes en reacties die ik heb ontvangen! Ik vond het altijd heel leuk om die te lezen! Ik zal over een paar weken nog een reisblog schrijven als ik weer thuis ben, om te vertellen hoe het daar gaat! Verder maak ik een fotoboek met al mijn verhalen dus mocht je ooit zin hebben je bent altijd welkom om die eens te komen bekijken.

P.s ik heb niet alle fotos kunnen toevoegen, want mijn Ipad werkt niet mee.. Hoop ze er snel nog bij te kunnen plaatsen!

Heel veel liefs Roxanne

1. Brigitte:
    20 augustus 2017
    Roxanne wat is de tijd inderdaad snel gegaan. Het foto boek zal heel wat pagina 's groot zijn. Goede reis terug en tot heeeeel snel.
  2. Ellen:
    20 augustus 2017
    Goede terugreis en ik kom graag n keer kijken naar jouw fotoboek
  3. Jose:
    20 augustus 2017
    Eind in zicht, veel gezien, ondernomen en een hele mooie ervaring. Natuurlijk wil ik het fotoboek graag zien. Hele goede reis terug en tot van de week. Groetjes van ons
  4. Petra:
    20 augustus 2017
    We hebben je reisverslagen met veel plezier gelezen. Een hele goede terugreis gewenst en tot gauw.
  5. Antoon vd steen:
    20 augustus 2017
    Dag Roxanne we hebben je verhalen allemaal gelezen en wat is het idd snel gegaan zo sta je nog onze dochter uit te zwaaien naar Madrid en bij thuiskomst hebben jullie ff wat kunnen bijkletsen en meteen daarna vertrek je zelf en nu kom je al weer terug , wat gaat het toch snel Wat heb je toch veel meegemaakt en zul je veel te vertellen hebben van al je ervaringen en leuke dingen die je gezien hebt . Een goeie reis terug .
  6. Anita:
    21 augustus 2017
    De uitdrukking is niet voor niets : Time flies when you're having fun. Ik wens je een voorspoedige thuisreis toe. Wat zal het dagelijkse ritme in Nederland weer wennen zijn ... paar daagjes acclimatiseren en dan begint de hectiek van studie en werken weer. Tot ziens!
  7. Albertine:
    21 augustus 2017
    Wat hebben we genoten van jouw verhalen kan me voorstellen dat het een onvergetelijke ervaring is ik wens je een goede voorspoedige reis toe en zie je weer als je weer thuis bent
  8. Irma:
    21 augustus 2017
    Wat een geweldige tijd heb jij doorgebracht in Zuid-Amerika! Het zal een hele klus zijn om alle foto's uit te zoeken maar het wordt een schitterend fotoboek. Al deze mooie herinneringen pakken ze je nooit meer af. Een hele goeie terugreis en tot over een paar daagjes!