One more week!

13 augustus 2017 - San Pedro De Atacama, Chili

Hola! Het is weer tijd voor mijn blog! Deze keer vanuit Santiago de Chili. Afgelopen week is er weer flink gereisd. Om te beginnen hebben we afgelopen zondag de bus van Asuncion (Paraguay) naar Iguazú genomen. De stad Iguazú ligt ongeveer op het 3 landenpunt van Paraguay, Brazilië en Argentinië. Wij verbleven in een hostel in Brazilië. Op maandag zijn we met een georganiseerde tour meegegaan naar de Argentijnse kant van de watervallen. Dit is namelijk wat er in Iguazu te zien is! Meer dan 270 watervallen verspreid over ongeveer 10 kilometer! Aan de Argentijnse kant liggen de meeste watervallen. We hebben eerst een stuk gelopen, daarna een treintje genomen en ook nog met een speedboot onder de watervallen gevaren. Een ontzettend gave dag! We werden om 09.00 opgehaald en waren pas rond 20.00 thuis. Nu moesten we ook over de grens dus dit kostte ook een poosje met het regelen van de stempels voor in de paspoorten..De foto's vertellen je meer. Met de zon op de watervallen kreeg je onwijs mooie beelden met regenbogen! Dinsdag zijn we op eigen voet met de bus naar de Braziliaanse kant geweest. Hier had je maar 1,9km aan watervallen. Je kon wel de overkant zien, waar we de dag ervoor gelopen hadden. Na 3uurtjes waren we hier weer klaar en zijn we terug gegaan naar ons hostel. Woensdag vloog Janine weer terug en mijn plan was om de bus te nemen naar Salta. Helaas bleek deze meer dan 20u te duren en er reden er bijna geen. Vandaar dat ik heb besloten om dat stukje te vliegen. Ik werd sochtends al om 7 uur opgehaald en vloog om 10 uur naar Salta (Argentinië) waar ik om 12uur alweer landde. Donderdag had ik een tour naar Cafeyate. Een plek met vele rotsen die door wind en water aparte vormen hebben gekregen. Erg mooi, maar iets wat ik al veel in Peru en Bolivia heb gezien. Maar toch weer een dagje weg geweest. Vrijdagmorgen had ik om 7 uur sochtends alweer de bus naar San Pedro de Atacama in Chili. Deze bus deed er 9uur over. Wel even schrikken, ik ging van 28 graden naar 6 graden... onderweg waren alleen maar open vlaktes, bergen, bergen en nog eens bergen en je raad het misschien al: sneeuw! De bus ziepte erg op en neer. Het bleek enorm te waaien. Op de grens moest iedereen uit de bus voor de paspoortstempels en bagagecontrole. Ik werd bijna weggeblazen door de harde wind en mijn ogen waren aan het huilen door al het zand dat er in kwam. Hierna nog een stukje gereden. In San Pedro stopte de bus. Hier ben ik 1 nachtje gebleven en gisteren heb ik het vliegtuig genomen naar Santiago. Hier ben ik in totaal 3 nachten. Santiago is een grote, mooie stad! Ik heb een heerlijk hostel en er zijn vele restaurantjes. Dinsdagmorgen word ik al om 4u snachts opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Dan ga ik naar Paaseiland! 17 augustus vlieg ik weer naar Santiago. Hier verblijf ik dan nog 2 nachten en dan vlieg ik naar Buenos Aires. Dit zijn mijn laatste daagjes! Volgende week dus mijn laatste blog vanuit  Zuid-Amerika! Tot dan! Liefs xxx

1. Brigitte:
    13 augustus 2017
    Wat een mooie week met mooie foto's weer Roxanne. Geniet van de laatste daagjes daar een tot snel weer.
  2. Anita:
    14 augustus 2017
    Prachtig die foto's van de watervallen, ziet er machtig uit. Geniet nog maar even van Paaseiland en je laatste dagen in Zuid-Amerika, want het grote aftellen begint ...
  3. Albertine:
    14 augustus 2017
    Wat geweldig allemaal helaas nog maar korte tijd geniet er maar met volle teugen van
  4. Jose:
    16 augustus 2017
    Wat een leuk verslag weer met mooie foto's. Jij pakt net zo snel het vliegtuig als ik de fiets ha ha.
    Mooi de watervallen. Geniet nog van de laatste daagjes. Groetjes