Trekkingstochten

18 juli 2017 - Cusco, Peru

Hoi allemaal! Deze keer is mijn reisverhaal iets later online dan normaal, maar dit komt omdat ik de afgelopen dagen geen wifi had. We zijn de afgelopen week op verschillende trekkingstochten geweest en zijn momenteel weer terug in Cusco. Maandag en dinsdag hebben we de Colca Canyon trekkingstocht gedaan. Op dag 1 werden we om 03.45 opgehaald in ons hostel en de eerste dag hebben we 6u naar beneden moeten lopen, op erg smalle paden en over grind en stenen, erg pijnlijk voor je knieën en zwaar. We hebben deze dag wel condors gespot! Wat een enorme beesten!  Savonds sliepen we in een hostel zonder licht, wc papier, elektriciteit en internet. Toen ik in de douche ging, bleek dit alleen een pvc buis te zijn waar koud water uit kwam. Ook zat er een dikke spin in! Na het avondeten zijn we meteen ons harde bed ingedoken (toen we die eenmaal in het donker gevonden hadden), want om 4.30 ging de wekker weer. Om 5uur waren we alweer aan de wandel. Deze keer mochten we 3uur de berg oplopen! Eindelijk boven werden we met de bus opgehaald en hadden we ontbijt en gingen we nog naar 2 uitzichtpunten, smiddags mochten we genieten van hot water springs. Dit was wel even fijn voor de spieren! Op dinsdagavond om 18.30 waren we terug in Arequipa. Onze backpack gepakt en daarna meteen de taxi naar het busstation, want om 20.00uur ging onze nachtbus naar Cusco! We hadden alles netjes gehaald! Het volgende probleem kwam alleen al snel aanzetten. Midden in de nacht stonden we opeens een paar keer stil en om 06.00 hebben we zelfs 4 uur stilgestaan! Toen het buiten eenmaal licht was zagen we het probleem. Over heel de weg lagen stenen, bomen en autobanden.. wat bleek we hadden net een dag uitgekozen waarop staking was tegen de regering. Er stonden wel zeker 500 bussen en autos voor en achter onze bus en we konden geen kant op. We zouden eigenlijk om 06.00 aankomen in Cusco, maar dit is uiteindelijk 17.00 geworden... we hebben meer dan 20 uur in de bus gezeten. Daar ging onze vrije dag! We wilden donderdag de Rainbowmountain doen, dus toen we deze nog op woensdagavond wilden boeken werd er gezegd dat het op donderdag nog steeds staking zou zijn. We hebben daarom besloten om donderdag een rustdag te nemen. Deze dag hebben we door de stad gelopen, gegeten op de markt, langs mijn Spaanse school geweest en even bijgeskyped met het thuisfront. Die avond vroeg naar bed, want om 03.30 werden we opgehaald voor de Rainbowmountain. Deze keer viel het voor mij reuze mee, omdat we pas op een later punt begonnen met lopen. Ideaal! We hebben deze keer de Red Valley terug genomen. Dit was wel erg zwaar! Deze was 11 km en hier hebben we ruim 4 uur over gedaan. We hadden uiteindelijk pas om 15.30 lunch. Hierna naar huis gereden en toen weer vroeg naar bed, want op vrijdag startte onze Jungle trek naar Machu Picchu! We werden om 05.30 opgehaald. Eerste dag hebben we gemountainbiked, 55km naar beneden van de berg! Was een verschil van 3000 meter in hoogte! Zo gaaf! Smiddags zijn we wezen raften in de rivier. Ook dit was erg leuk! Savonds sliepen we in een hotel midden in de jungle. We hadden het hele hotel voor ons groepje van 6 personen! Hier heerlijk gegeten en toen naar bed gegaan tussen de muggen en motten. Helaas helemaal lekgestoken de afgelopen dagen, want we waren zo slim om onze muggenspullen in de backpacks te laten zitten in het hostel. Dag 2 hadden we om 06.30 ontbijt en daarna begin onze wandeltocht. We hebben 4uurtjes gelopen met verschillende stops en smiddags gingen we weer naar hot water springs. Heerlijk! We hadden weer een chill hotel en lekker eten en op dag 3 zaten we weer om 06.30 aan het ontbijt. Om 07.00 uur reden we naar een ziplineparcours. We hebben 5 ziplines gedaan. Hangend als een vogel, op de kop, met zijn 2e etc. Smiddags hebben we nog even gelopen en daarna even uitgerust. Onze wekker ging vandaag om 03.30 want vandaag was de grote dag: Machu Picchu!! We zijn om 04.10 aangelopen en mochten om 05.00 de brug oversteken. Er stond hier al een grote rij. Hierna mochten we 1900 trappen omhoog klimmen en toen kwamen we in het spoookachtige drop uit! Het lag om 06.00 nog helemaal in de mist, maar dit trok langzaam weg! Gelukkig! Wat een ontzettend mooie ervaring. Zo dit was in het kort afgelopen week. We zijn nu uitgeput. Morgen vliegt Monique weer naar huis. De twee weken zijn voorbij gevlogen. Ik verlaat morgen na bijna 3 maanden Peru en reis door naar Bolivia. Hier ga ik een paar dagen uitrusten! Mijn volgende reisblog komt dus vanuit Bolivia! Tot volgende week! Liefs xx p.s De foto's zeggen meer!

1. Petra:
    19 juli 2017
    Jullie hebben wel veel gedaan, mooi verslag en schitterende foto's!
  2. Irma:
    19 juli 2017
    Wat een geweldige ervaringen! Jullie hoeven 's avonds niet meer naar de sportschool! Met de mountainbike 3000 meter naar beneden lijkt me echt kei vet!
    Supermooie herinneringen aan Peru, nu op naar Bolivia!
  3. Jose:
    20 juli 2017
    Zo jullie hebben veel ondernomen en soms wel heel erg primitief. Sportief bezig. Leuke en mooie ervaring weer. Alvast veel plezier in Bolivia. Blijf lekker genieten van alles. Groetjes
  4. Albertine:
    23 juli 2017
    super mooie tochten en fotos wat een mooie verhalen breng je straks mee naar huis