Uyuni en heel veel zout

30 juli 2017 - Uyuni Salt Flat, Bolivia

Hoi hoi!! Wat een hoop leuke reacties de vorige keer! Dankjewel hiervoor, blijft altijd leuk om die te lezen. Afgelopen week ging weer als een speer voorbij! Ik heb de death road gefietst in La Paz, dit was 65km over smalle paadjes naar beneden, erg spannend maar zo gaaf! Ik had wel even angst, want mijn huisgenoot Niels uit Cusco is tijdens deze rit over de kop gevlogen en had daarna een ijzeren plaat met schroeven in zijn schouder en is inmiddels weer thuis, terwijl hij 22 augustus pas naar huis zou gaan... Even slikken dus. Gelukkig is bij ons in de groep alles goed gegaan. Ik zat in een groep waar ook nog 2 Nederlandse vrouwen bij zaten (juffen!) en heb heel de dag met hun opgetrokken, erg gezellig! De volgende dag heb ik rustig aan gedaan en nog genoten van La Paz, vroeg naar bed want ' s nachts moest ik Janine van het vliegveld ophalen. Dit was allemaal goed gegaan en samen zijn we terug naar het hostel gegaan. Hier nog wat uurtjes geslapen en toen zijn we naar Valle de la Luna gegaan, het maanlandschap waar ik de vorige keer over vertelde! We hebben daar 30 minuten rondgelopen. Toen met de taxi en gele kabelbaan terug (de gele had ik nog niet gehad!). De volgende dag hebben we nog wat gechilled en 's avonds hebben we de bus naar Uyuni genomen. We kwamen de volgende morgen om 06.00 aan. Ijskoud dat het was, holy moly! We hebben eerst in een cafe thee gedronken en ontbeten, want om 08.00 gingen alle touroperators open voor het boeken van de trip naar de zoutvlaktes. Iets na 08.00 zaten we dan ook al bij een touroperator binnen en na 15 min stonden we weer buiten met een voucher in onze hand van de geboekte trip. Nog even een warme chocomel gedronken en om 10.30 stapten we in onze Jeep!  Samen met 1 Argentijnse jongen, 2 Spaanse meiden en 1 Italiaans meisje en onze gids/chauffeur voor de komende 3 dagen. Op dag 1 zijn we naar het treinkerkhof geweest, naar een markt met 100 souvenierkraampjes, de zoutvlaktes en een eiland met wel 500 grote cactussen. Op de beroemde zoutvlakte zijn we wel 4 uur geweest. Heel veel foto's gemaakt! Zie het resultaat in mijn fotogalerie! We zijn na het avondeten nog teruggereden naar de zoutvlaktes en hebben hier naar de sterren gekeken. Wauw! Ik heb in mijn leven nog nooit zoveel sterren gezien. Onbeschrijfelijk! Onze Argentijn heeft met zijn camera foto's gemaakt, dus we hopen dat we deze nog krijgen en met jullie kunnen delen! Savonds sliepen we in een hostel van zout. Nien en ik hadden onze eigen kamer. We sliepen in een slaapzak, met 4 dekens, onderhand 3 paar truien en broeken , dikke wollen sokken, een muts, sjaal en handschoenen ;p Het was erg koud dus :p Dag twee was om half 7 ontbijten en daarna vele uren in de jeep doorbrengen. We mochten er wel vaak uit voor fotostops. We hebben verschillende meren gezien, zelfs een roze met flamingos! Ook zijn we naar een rotslandschap geweest, wat was ontstaan door een vulkaan. Savonds sliepen we weer een een erg koud hostel. Dag 3 was al helemaal vroeg; om 6uur moesten we in onze jeep zitten. We zijn toen eerst bij geisers gaan kijken, daarna naar een meer waar we hebben ontbeten. Hierna was het tijd voor warmwater bronnen, maar aangezien we maar 20min de tijd daarvoor kregen hebben we dit niet gedaan. Na 2 uur rijden kwamen we aan bij een mysterieus meer, hier hadden we lunch. Terug in de jeep en rond 18u kwamen we weer aan in Uyuni. De afgelopen 3 dagen niet kunnen douchen dus we keken erg uit naar de douche die volgens de recensies op hostelworld warm zou moeten zijn. Werkelijkheid bleek echter anders. De douche was ijskoud. Toch maar even snel afgespoeld en toen naar bed. Vanmorgen hadden we immers alweer om  10.30 de bus naar Potosi. Hier zijn we nu! Potosi staat bekend om zijn oude mijnen. Morgen hebben we een mijntour en daarna reizen we door naar Sucre, waar we voor een paar dagen zijn! 4 augusus vliegen we naar Paraguay. Mijn volgende reisblog dus vanuit Paraguay! Nog 3 weken te gaan! Tot volgende week! Liefs

1. Anita:
    31 juli 2017
    Weer prachtige foto's en ook de 'trucagefoto's' zijn erg leuk geworden! Fijn dat je ons, ondanks je/jullie drukke programma, zo goed op de hoogte houdt, wat een belevenissen weer. Nog veel plezier.
  2. Oma:
    Hoi Roxanne
    Wat een fantastiese Wereld Reis wij genieten ook er van. Hopelijk gaat het met alle gevaarlijke bochten goed, maar je bent allerd met alles. Wij volgen je graag. Maar het is niet meer zo lang.
    Tot weerziens Oma
  3. Ellen:
    31 juli 2017
    Je hebt weer unieke dingen gezien, prachtig! Ik geniet gewoon mee via jouw foto's
  4. Albertine:
    31 juli 2017
    wat beleef jij daar mooie leuke spannende avonturen en wij maar mooi mee genieten van al die schoonheid heel veel plezier met de volgende belevenissen
  5. Jose:
    31 juli 2017
    Zo dat waren weer leuke ervaringen. Mooie foto's. Hele belevenissen. Geniet deze week nog saampjes. Groetjes
  6. Irma:
    31 juli 2017
    Wat een avonturen! Zoutvlaktes, rotslandschap, maanlandschap, geisers, flamingo's etc. etc. en natuurlijk de death road! Ook Bolivia is geweldig! Nog veel plezier en alvast een goeie reis naar Paraquay.
  7. Minke:
    1 augustus 2017
    Hoi Roxanne! Wat leuk om je avonturen in Bolivia te lezen :) En wat een gave foto's!! Geniet van Paraguay :) Groetjes Minke