Uitstapjes

11 juni 2017 - Cusco, Peru

Daar ben ik weer! Alweer een week voorbij. De afgelopen week leek nog sneller te gaan dan alle andere weken! Ik heb weer onwijs veel gedaan. Heel de week naar stage geweest. Maandag kwam de kapper langs op school. Een stuk of 20 kappers kwamen steeds een handje vol kinderen mee naar buiten nemen om gratis te knippen! Goed systeem. Dinsdagmorgen vroeg uit bed, want ik had om 6uur ' s ochtends een skypegesprek gepland staan met mijn docent. Het gesprek ging goed, nog een paar dingen toevoegen en over 3 weken alweer het eindgesprek! Woensdag had ik een Engelse les gegeven over de kloktijden. Dit was nog best lastig voor de kids, maar de dagen erna vroegen ze steeds hoelaat het was en of ik dan in het Engels wilde antwoorden! Ze vinden het dus wel leuk! Dinsdag en woensdag hadden ze ook in de ochtenden 2 examens in totaal. Dit was iets wat alle scholen in Cusco op die twee dagen hadden. Donderdag en vrijdag waren rustige dagen. Vrijdagavond heb ik het weekend met Jeroen ingeluid met een mojito in de skybar. Hier was ook vuurwerk te zien! Juni is namelijk de feestmaand in Peru en er zijn nu elke dag dansen (soort carnavalsoptochten) te zien op het plein, vuurwerk, muziekshows en de stad is versierd met vlaggen! Zaterdag ben ik met Jeroen en Edith en nog 3 andere personen gaan raften en ziplinen! Onwijs gaaf in de wilde rivier! Onderweg mochten we nog van een klif afspringen in het water, zo nice! Daarna kregen we een lunch en konden we even opwarmen in een soort sauna. Na het eten hebben we nog geziplined over 2 verschillende ziplines. Ook dit was leuk! Foto's die de organisatie heeft gemaakt tijdens het raften en ziplinen verwacht ik aankomende week, dus die krijgen jullie volgende week te zien! Vandaag ben ik met Dorien met de Salineras en Moraytour meegeweest. Deze stond vorige week gepland, maar toen was ik niet opgehaald.. vandaag waren ze wel netjes op tijd! Zo speciaal en facinerend dat zoiets kan bestaan. Moray is een oud overblijfsel van de Inca's en deze cirkels werden gebruikt als laboratorium voor gewassen te kweken. Salineras zijn zoutbaden, hierin wordt in 5000 baden zout gewonnen. Echt heel mooi! Je zult begrijpen wat ik bedoel als je de foto's ziet! Voor mij gaat alweer week 7 hier in morgen, nog maar 3 weken te gaan en dan is het tijd om te gaan reizen! Hier heb ik onwijs veel zin in! Ook met de sponsoractie voor  de marathon gaat het goed! Al ruim 300 euro heb ik opgehaald! Bedankt! Sponsoren blijft lief: 2018.runforkikamarathon.nl/Roxanne-remmits

Tot volgende week! Liefs x

1. Ellen:
    12 juni 2017
    Hoi Roxanne , wat een mooie foto's weer. Wat is Peru toch een prachtig land. En wat leuk dat de kinderen zo enthousiast zijn
  2. Lizet:
    12 juni 2017
    Aah Rox, ik krijg van jouw verhalen zoveel zin om zelf op avontuur te gaan! Klinkt zó ontzettend leuk allemaal!
  3. Albertine:
    12 juni 2017
    Dat was weer een leuke week fijn dat er zoveel te genieten valt en dat de stage ook goed gaat mooie foto's mooi land gaat wel snel hier in heesch het weekend gehad van de samenloop voor hoop vermoeiend maar er is een mooi bedrag opgehaald namelijk ruim 300.000 euro groetjes
  4. Jose:
    13 juni 2017
    Hoi Roxanne leuk stukje weer. Stage telt al weer af, leuk om te lezen dat de kinderen enthousiast zijn. Mooie foto's van een mooi land zo te zien. Succes deze week maar weer. Groetjes