Naam:

-vrolijk

-enthousiast

-levensgenieter

Over mijn reis

Op 29 april start mijn avontuur in Zuid-Amerika. De eerste 9 weken loop ik stage op basisschool Pillao Mattao in Cusco, Peru. Dit is een minor vanuit mijn opleiding waarmee ik studiepunten kan verdienen. Aangezien dit een Spaanse school is, waar verder niemand Engels spreekt, heb ik de eerste 4 weken nog Spaanse les. De Spaanse les vindt naast mijn appartementencomplex plaats, dus ik hoef alleen maar over te steken! Na deze 9 weken ga ik mijn zomervakantie benutten met het rondreizen door Zuid-Amerika. De eerste 3 weken na mijn stage verblijf ik nog in Peru samen met Monique die me op komt zoeken! Hier bezoeken we o.a. Machu picchu, Colca canyon, Lima, de Rainbowmountains etc. Hierna vliegt Monique naar huis en ben ik een paar dagen alleen. Deze dagen benut ik om van Peru via een tussenstop bij het titicacameer naar Bolivia te reizen. Eind juli komt Janine namelijk in Bolivia aan en samen reizen we door Bolivia & Paraguay. We bezichtigen hier o.a. De  Uyuni zoutvlaktes, mooie oude culturele steden, mijnen en regenwouden. We eindigen onze trip in Iguazu. Hier bevinden zich de Iguazu watervallen op de grens van Brazilië, Argentinië en Paragay. Janine vliegt vanaf hier weer terug naar huis en ik vervolg mijn reis (laatste 2 weken) terug door Argentinië, naar Chili, hier ga ik de atacamawoestijn bekijken en dan reis ik door naar Santiago de Chili. Vanuit daar neem ik een vlucht naar Paaseiland. Ik bezichtig een paar dagen Paaseiland en vlieg daarna terug naar Buenos Aires. Hier verblijf ik een paar dagen en op 21 augustus vlieg ik weer terug naar huis. 23 augustus om 08.30 sta ik weer vol met verhalen en een beladen backpack op Schiphol Amsterdam!

Tot dan amigos!

Bezochte landen

Ik heb 29 landen (12%) bezocht:

Argentinië, België, Belize, Bolivia, Bulgarije, Chili, Denemarken, Duitsland, Egypte, Frankrijk, Honduras, Hongarije, Ierland, Indonesië, Kroatië, Luxemburg, Marokko, Mexico, Nederland, Oostenrijk, Paraguay, Peru, Portugal, Spanje, Tsjechië, Tunesië, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten.