Hasta luego

27 mei 2017 - Cusco, Peru

Hoi hoi!

Als eerste even beginnen met het bedanken voor jullie leuke reacties! Ik ben een hele tijd bezig met het schrijven van mijn blogs, maar jullie maken het elke keer weer de moeite waard! Vandaag ben ik alweer een maand in Peru! Ik blijf het steeds opnieuw zeggen:" wat gaat de tijd toch ontzettend snel!" Afgelopen zondag heb ik toch maar een koude douche genomen, dit deed gewoon pijn aan mijn hoofd! Gelukkig werd er maandag nieuw gas geleverd, het gas van het kookstel was namelijk ook op, dus we moesten zondag noodgedwongen uiteten, wat vervelend nou... ;), maar nu kan ik gelukkig weer heerlijk warm douchen en mijn eigen eten koken. Ik realiseer me op zulke momenten dat we het echt heel goed hebben in Nederland! Dit was alweer mijn vierde week op stage, het thema was nog steeds familie. Woensdag hadden de leerlingen een bijzondere dag. Klas 6 werd gehuldigd door de politie, leerkrachten en ouders in een ceremonie buiten op het veld. Heel speciaal om te zien en mee te mogen maken. Ik kreeg ook de eer om leerlingen te huldigen! 'S middags heb ik een Engelse les over familie gegeven, de leerlingen vonden het super! Ze hebben allemaal hun eigen familie getekend.  Verder niet veel bijzonders meegemaakt op stage. Lekker lesjes gegeven en de kinderen geholpen. Volgende week ga ik verder met Engelse les over het onderwerp familie, dan meer hierover! Mijn verhaal heet hasta luego; tot ziens, omdat ik deze week veel afscheid heb genomen. Woensdag is mijn huisgenootje Samuel weer naar Nederland vertrokken. Dinsdagavond zijn we met ons groepje hiervoor uiteten geweest en hebben een moijto gedronken in een skybar. Onwijs mooi uitzicht! Donderdag zijn Anna en Josefine weer verder vertrokken op rondreis en die komen 29 mei nog voor 1 dagje terug en dan reizen ze ook weer terug naar huis. Ook Roan is donderdag vertrokken. Nu ben ik alleen nog over met Jeroen. Het is dus lekker rustig in ons appartement. Ofja rustig... Ik dacht zondagavond geritsel te horen voor onze deur toen ik alleen thuis was. Toen de jongens terugkwamen vertelde ik dat, we hebben toen even door het vuilnis gerammeld dat buiten de deur stond, maar we hoorden of zagen niks. Toen werd Jeroen 's nachts om 03.00 wakker met een muis bij zijn voeten in bed. Hij is een uur bezig geweest om de muis uit zijn kamer te jagen met een bezem en uiteindelijk is hij hem uit het oog verloren in onze woonkamer.. muizenplaag dus! We hebben de dagen daarna hier alles schoongemaakt en opgeruimd, wij hebben ze niet meer in ons appartement gezien, maar andere gasten wel in hun kamers. Het blijft dus oppassen en goed de kamers controleren! Ook mijn Spaanse lessen zijn sinds vrijdag afgelopen! Het gaat nu redelijk met mijn Spaans. Vrijdag zijn we met alle leraren en studenten die les hadden op dat moment naar het chocolade museum geweest. Hier kregen we een korte Spaanse tour en mochten een aantal dingen proeven. Lekker! Hierna nog een keer naar de skybar geweest en even een drankje gedaan. Dit smaakte wederom weer heerlijk. Wat ook heerlijk smaakte was ons eten van de kookles van afgelopen donderdag! Hier op school hebben we Lommo saltado gemaakt, een echt Peruaans gerecht. Jammie! Tijdens deze kookles waren er ook 3 nieuwe Nederlandse meisjes. Ik heb gezellig met hun gekletst en gekookt en hun waren vrijdag ook mee naar het chocolademuseum. Morgen ga ik samen met hun en Jeroen nog een keer paardrijden in de bergen! Heel veel zin in! Vandaag ben ik samen met Jeroen een dorpje gaan bezoeken. We hebben een bus gepakt en in 1,5uur waren we er. Hier waren helemaal geen touristen te bekennen! Heel rustig dorpje met aardige mensen. We zijn naar het marktje gelopen, naar de kerk en de begraafplaats en uiteindelijk hebben we ook nog de andere kant bezocht en zijn we een rivier overgestoken. Heel mooi uitzicht in en op de bergen! Was een leuk dagje, lekker weer gehad en ervan genoten om even buiten te zijn en niet in ons appartement. Nu ga ik lekker pizza eten, eerste keer weer sinds 1 maand! Voor jullie slaap lekker en bedankt voor het lezen! Tot volgende week! P.s ook de foto's staan weer op mijn blog erbij! P.p.s ik heb inmiddels mijn vluchen naar Santiago de Chile, Lima, Paaseiland en Buenos Aires geboekt!

1. Albertine:
    28 mei 2017
    hoi roxanne wat leuk weer om je verhalen te lezen fijn dat het zo goed gaat en leuk is maar ja een koude douche is nooit prettig maar dat is voorlopig weer opgelost is het eten buiten de deur ook goed te doen?het is ook leuk dat je daar leuke dingen doet zoals naar het chocolade museum paardrijden kookles nou lekker genieten tot de volgende reisverhaal groetjes Albertine
  2. Brigitte:
    28 mei 2017
    Wowie. Weer een mooi verslag om te lezen en foto's om te kijken. Peruaans gerecht.... Ik houd me aanbevolen mocht je je in Nederland eens vervelen :-)
  3. Ellen:
    28 mei 2017
    Heb je verhaal weer met veel plezier gelezen en ook alle mooie foto's bewonderd. Fijn dat jullie weer warm water hebben.
  4. Antoon vd steen:
    28 mei 2017
    Dag roxan ne we hebben je verhalen met veel plezier gelezen en wat heb je in die 4 weken al veel gezien en geleerd Zo te zien heb je het er erg naar je zin en inderdaad wat gaat het snel . We wachten weer op het volgende verslag groetjes van ons
  5. Diana:
    29 mei 2017
    hoi roxanne. Wat een geweldige verhalen, erg leuk om te lezen. en hele mooie foto"s. Blij dat je het er naar je zin hebt. Kan niet wachten op je volgende verslag. Groetjes Diana
  6. Anita:
    2 juni 2017
    Hoi Roxanne, ik was vanmiddag bij je moeder op de thee en kreeg toen de link naar je reisverhalen. Ik heb ze net allemaal gelezen en de foto's bekeken. Fijn dat het goed met je gaat en super leuk om te lezen en te zien hoe het daar met je gaat. Wat een verschil met Nederland. Geniet van je tijd daar, want voor je het weet sta je weer op Schiphol ;). Groetjes vanuit een zonnig Nederland.
  7. Jose:
    3 juni 2017
    Hoi Roxanne leuk verslag en mooie foto's weer. Blij voor je dat de douche weer warm is. Ik begreep van je moeder dat het 's avonds kil is dan is een koude douche niet fijn.
    Ik moet er niet aam denken muizen in huis, nachtmerrie zou dat voor mij zijn.
    Het is wel komen en gaan in het appartement, maar dat maakt het denk ik ook wel weer afwisselend. En weer nieuwe ervaringen.
    Toi toi tot het volgende verslag.