Week 3!

21 mei 2017 - Cusco, Peru

Daar ben ik weer! Ook week 3 is voorbij gevlogen. Nog even teruggaand naar vorig weekend. Zaterdagmiddag waren we paard gaan rijden. We gingen met een busje hoog de bergen in en werden daar afgezet bij een wei met allemaal paarden. Ik was samen met Samuel, Josefine en Anna. Samen met de eigenaar van de paarden hebben we een 3uur durende rit gemaakt in de bergen, het was zelfs al donker toen we terug kwamen! Wauw wat was dit ongelofelijk gaaf zeg! We hadden heerlijk weer, de zon scheen volop. Ik heb van elke minuut genoten. Zondag op moederdag wilde ik naar de sportschool gaan, alleen deze bleek helaas gesloten. Om toch maar even actief te doen ben ik even een rondje gaan lopen en heb ik op een markt souveniertjes gekocht. Hierna was ik even binnengelopen bij een beautysalon om te vragen naar prijzen voor manicure en pedicure. Er werd meteen voor 's middags een afspraak gemaakt. Na mijn rondje ben ik thuis gaan eten en om 14u was ik weer terug bij de salon. Hier heb ik 3uur lang mogen genieten van het gepruts aan mijn handen en voeten. Ik heb flink gelachen, omdat we alles in het Spaans en Engels zeiden en soms echt niks van elkaar begrepen. Al met al een leuk weekend gehad! Ook de 3e week op stage zit er weer op, ik merk dat de kinderen echt aan me gehecht beginnen te raken, heel leuk! Deze week stond het thema familie centraal. Ze zijn bezig geweest met een gedicht, tekening en een strip over hun familie. Ook hebben ze rekenles, Engels, biologie en communicatie gehad. De leerlingen hebben maar 2 verschillende lessen per dag, dit is iets waar ik nog erg aan moet wennen. Op maandagmiddag hadden ze weer keuzeles en hierbij heb ik gekeken naar de traditionele dansles die buiten gegeven werd. Ik heb 2uur lekker buiten in de zon gezeten, ben helaas toen wel verbrand in mijn gezicht. Woensdagmiddag hadden ze gymles en deden ze een parcourtje. Je merkt wel dat de tijd die ze voor 1 les hebben soms te lang is. De kinderen gaan zich vervelen en gaan andere dingen doen dan dat ze zouden moeten doen. Dit wordt trouwens gewoon geaccepteerd hier, de kinderen doen soms gewoon waar ze zelf zin in hebben, soms gaan ze gewoon even buiten kijken o.i.d. De juf doet zo ook haar eigen ding, zo zijn de leerlingen soms gewoon een half uur alleen in de klas. Het komt ook dagelijks voor dat ze aan het bellen is in de klas. Iets wat hier de normaalste zaak is, is voor mij heel vreemd. Ik vind het wel heel leuk om zo de verschillen te zien tussen hier in Peru en in Nederland. Ook hebben de leerlingen een nieuwe hype, iedereen neemt tegenwoordig zijn knuffel mee en deze zit dan ook op hun stoel en in de pauze (en soms tijdens de les) spelen ze ermee! Heel schattig om te zien. De leerlingen vinden het leuk om met me op de foto te gaan en ze zijn gek op snapchat! Vrijdag ben ik begonnen om het kinderliedje "ik stond laatst voor een poppenkraam" te leren aan een paar leerlingen met de klapbewegingen. Heel de vrijdagmiddag kwamen de kids naar me toe omdat ze het wilden proberen! Je zag ze genieten ;) Ook mijn 3e week Spaanse les zit erop, deze week zijn we bezig geweest met alle werkwoorden te vervoegen en te leren. Hierdoor kan ik nu steeds betere zinnen maken! Deze week was mijn laatste lesweek van mijn lerares Eunice. Volgende week is mijn laatste week Spaanse les, ben benieuwd welke leraar ik dan krijg! Ook dit weekend heb ik niet stilgezeten. Vrijdagavond ben ik vroeg naar bed gegaan, helaas weinig geslapen omdat mijn huisgenootjes een beerpong toernooi aan het houden waren... om 03.00 ging mijn wekker, omdat ik tussen 03.40 en 04.00 opgehaald werd om naar de Rainbowmountains te gaan. Ik werd rond 04.00 opgehaald voor mijn appartement door een man die me meenam naar een klein busje iets verder op. De bus past niet door mijn smalle straat. Toen ik instapte reden we 5 minuten en daarna moesten we weer overstappen naar een ander busje. Ook hier reden we een kwartiertje mee en toen mocht ik overstappen naar een grote touringcar. Hier zat Astrid in, het meisje dat had gevraagd of ik met haar mee deze trip wilde maken. Astrid is een vriendin van mijn nicht in Nederland en zit sinds 2 weken in Peru. Zij doet hier ook vrijwilligerswerk en gaat dan nog even reizen. 3 juli vliegt ze weer terug. We hebben even gekletst in de bus en daarna nog even geslapen. Het was ongeveer 3 uur rijden. We hebben onderweg nog een stop gemaakt bij een toilet en nog onderweg gegeten bij een klein "restaurantje". Hier kregen we verdere uitleg over de trip. Hierna moesten we nog 30 min rijden en vanaf daar gingen we lopen. 5035 meter hoog is de Rainbowmountain. Nou dit hebben we gemerkt hoor. Je hebt echt zuurstof te kort en moet om de zoveel meter rusten. Je kunt ook een paard huren dat je naar boven brengt, maar ik heb keurig alles gelopen. Alles in mijn lichaam doet momenteel pijn, maar het was zo de moeite waard! Het uitzicht boven op de  top was geweldig! Adembenemend dat zoiets kan bestaan echt wauw! De trip heen was 3 uur lopen en terug ook ongeveer 3 uur. Na boven geweest te zijn, moesten we ook heel de trip weer terug maken. Zelfs dit was zwaar. Uiteindelijk weer bij de bus aangekomen en om 15u reden we terug naar het "restaurantje" voor de lunch. Om 20.00 was ik moe en voldaan terug bij mijn appartement. Even snel wat gegeten en om 21 uur lag ik in bed. Zo ga ik  naar de sportschool, met als hoofddoel douchen, ons gas is namelijk op dus we hebben alleen ijskoud water. Hopelijk dat die bij de sportschool wel warm is! Dit was mijn week voor zover. Geniet van de foto's! Zeer indrukwekkende foto's van de Rainbowmountains! Heel veel liefs en tot volgende week! Week 4 alweer...

1. Ellen:
    21 mei 2017
    Het was een heel verhaal, maar hartstikke leuk om te lezen. En wat zijn die bergen mooi, sprookjesachtig gewoon
  2. Jose:
    21 mei 2017
    Knap hoor dat jullie Rainbowmountain gelopen hebben. Het is dan ook wel de moeite waard geweest zo te zien, mooie foto's.
    De school lijkt mij, ten opzichte van de school hier, wel veel relaxter voor de kinderen. Leuk dat de kinderen steeds meer gaan wennen aan jou, zo schattig die kindjes.
    De week is goed gevuld bij je, leuk om te lezen. Groetjes en op naar week 4 al weer.
  3. Janneke:
    21 mei 2017
    Wauw rox, heel leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt daar! Die bergen zien er echt super mooi uit! :)
  4. Albertine:
    21 mei 2017
    super hoor die bergen de moeite waard om vroeg voor op te staan.Op school is het zeker wennen als de kids zo weinig hoeven doen en de juf aan het bellen is ook vreemd hoor zal hier niet gebeuren fijn dat je het naar je zin hebt genieten maar
  5. Joris:
    22 mei 2017
    Nou Roxanne het duurde even maar heb het allemaal bij gelezen! Echt een mooie verhalen! Geniet er nog maar veel van daar in Amerika!
  6. Mark:
    25 mei 2017
    Het doet mij veel goed om te zien en te horen dat je het erg naar je zin hebt! En als je ook nog eens de kinderen daar een stukje wijzer en gelukkiger kan maken dan is dat natuurlijk helemaal top! De omgeving daar is echt prachtig en een genot voor het oog, dus dat zit ook al mee. Geniet ervan en pas goed op jezelf.
  7. Shern:
    25 mei 2017
    Wat leuk om te lezen dat je het zo leuk hebt daar! Uit al die leuke verhalen kab ik wel zien dat je zeker geen spijt hebt van dit alles

Meid geniet er van❤️
    Xx