Bolivia!

22 juli 2017 - Puno, Peru

Mijn eerste reisverslag vanuit Bolivia! Leuk dat jullie nog steeds mee lezen! Afgelopen woensdag is Monique naar huis gevlogen. Wat zijn die twee weken samen snel voorbij gegaan! Aangezien ik al genoeg van Cusco had gezien, had ik besloten om daar niet langer te blijven, maar om alvast door te reizen naar mijn volgende bestemming! Om 22uur had ik de Peru/Bolivia hop naar La paz. Op donderdag kwamen we om 06.00 aan in Puno. Deze stad ligt nog in Peru. Hier heb ik een ontbijtje genomen en nog even rondgewandeld. Puno is een saaie, oude en grauwe stad, dus ik ben blij dat ik meteen weer met de bus doorging. Om 13.00 kwamen we aan bij de grensovergang. Helaas hadden we hier weer te maken met een staking en moesten we nog 30 minuten lopen met al onze spullen (ik hou nogal van souveniertjes dus je kunt nagaan hoe zwaar mijn tas inmiddels is na 3 maanden..) Uitgeput aangekomen bij de grensovergang kreeg ik een stempel in Peru dat ik het land verliet en nog geen 200 meter later kreeg ik mijn nieuwe stempel in Bolivia. Onze spullen weer in de bus geladen en toen nog 10 min gereden. Toen waren we in Copacabana. Puno en Copacabana liggen beide aan het Titicacameer. In Copacabana heb ik eerst gelunched en daarna genoten van een boottocht naar Isla del Sol, een eiland in het Titicacameer. Hier hebben we 1 uur gelopen en daarna weer de boot terug naar het vaste land genomen. Om 18.00 reden we verder naar La Paz, onderweg nog The Lionking gekeken en om 23.00 kwam ik aan in mijn hostel. Ik verblijf momenteel in het partyhostel Wild Rover. Niet omdat ik wil feesten, maar omdat dit in La Paz het beste stond aangeschreven. Het blijkt dat ze hier namelijk meer schoonmaken etc. Gelukkig kreeg ik een bed helemaal bovenin waardoor ik geen geluid van de bar hoor! Ik lig namelijk gewoon al elke avond voor 22u in bed om bij te komen van de afgelopen weken! Ik heb al rondgewandeld in de stad en ben naar de heksenmarkt geweest, hier hangen allemaal dode dieren en hebben ze kruiden en drankjes tegen allerlei kwaaltjes.. Vandaag ben ik met de kabelbaan geweest en heb ik gewoon genoten van het uitzicht, zonder dat ik een doel had. Dit gebruiken ze hier onder andere als vervoersmiddel. Het hoogste punt lag op 4000 meter! Morgen ga ik mountainbiken op de death road dus ben benieuwd! Overmorgen wil ik naar Valle de la luna gaan. Dit ligt op 10 km van La paz en dit kan ik bereiken met het openbare vervoer. Het is een soort maanlandschap! Dan vroeg naar bed (in een ander hostel in La Paz), want ' s nachts komt Janine aan. Met haar ga ik weer twee weken reizen door Bolivia en Paraguay, heel benieuwd hoe dat zal zijn! Daar volgende week meer over! Nu nog even lekker genieten hier! En Bolivia is nog goedkoper! Ideaal! Tot volgende week! P.s de foto's staan in de map Bolivia!

1. Ellen:
    22 juli 2017
    Spannend een nieuw land, helemaal met die heksenmarkt. Hopelijk is Bolivia net zo indrukwekkend als Peru
  2. Irma:
    22 juli 2017
    Fijn, weer goed aangekomen in Bolivia. Ik heb even op de landkaart gekeken waar je nu zit. Bolivia lijkt me ook een prachtig land. Wat geinig die kabelbaan midden in de stad!
    Veel plezier samen met je volgende reisgenoot!
  3. Brigitte:
    22 juli 2017
    Je hebt bij terugkomst vakantie nodig om bij te komen hihi. Wat zie je veel en blijf je bezig, super leuk! Mooie foto's weer. Fijne weken met je nieuwe reismaatje.
  4. Anita:
    23 juli 2017
    Telkens weer leuk om door jouw verhalen en foto's op de hoogte gehouden te worden van je reis ... dankjewel ... nog heel veel plezier in (voorlopig) je laatste maand aan de andere kant van de oceaan!
  5. Albertine:
    23 juli 2017
    nou weer nieuwe avonturen beleven in bolivia we gaan weer genieten van je belevenissenveel plezier
  6. Jose:
    24 juli 2017
    Zo dat was weer een intensief weekje. Je loopt er ook heel wat af en dat ook nog met gesjouw van een rugzak. Gezellig dat je vriendin komt, lekker weer samen genieten en nieuwe dingen in Bolivia ontdekken. Fijne week. Groetjes
  7. Mark:
    27 juli 2017
    Groetjes uit Heesch Roxanne! Ben je nog niet moe onderhand? Voel je je goed verder? Mijn complimenten voor je mooie, met veel aandacht gemaakte en goed verwoorde reisverslag(en). Ik vermoed een talent in deze richting! Ik heb niet alles gevolgt de afgelopen weken, want de tijd gaat echt verschrikkelijk snel. Wat ik wel ga doen is deze avond alles terugkijken en lezen, omdat ik oprecht interesse heb in je heel mooie reis. Beste Roxanne: ga zo door, en geniet er van!