Voorbereidingen reis naar Zuid-Amerika

29 maart 2017 - Leiden, Nederland

Hoi Allemaal,

Wat ontzettend leuk dat jullie mijn reisverhaal lezen! Vandaag precies over een maand vertrek ik naar Zuid-Amerika.De voorbereidingen zijn in volle gang, zo ben ik me aan het inlezen in boekjes die ik heb gekregen en gekocht, heb ik vandaag mijn VOG (verklaring omtrent gedrag) aangevraagd op het gemeentehuis in Leiden, heb ik afgelopen zondag een deel van mijn vaccinaties gehad en ga ik deze week op zoek naar mijn backpack!  Op zaterdagmorgen 29 April vertrek ik vanuit Amsterdam naar mijn bestemming Cusco in Peru. Ik vlieg eerst naar Londen, hierna naar Miami, dan naar Lima en als laatste naar mijn eindbestemming Cusco. In totaal een reis van ongeveer 29 uur.. Ik kom op 30 april om 5u 's ochtends aan op het vliegveld in Cusco en hier word ik opgehaald door begeleiders die mijn reis mee hebben georganiseerd. Ik woon de eerste 2 maanden in een appartement in deze stad samen met andere vrijwilligers/stagiaires. Op maandag 1 mei start meteen mijn stage op basisschool Pillao Mattao. Hier ga ik groepjes leerlingen begeleiden, sportlessen geven, Engelse les geven (is een zeer belangrijke taal voor deze leerlingen, willen ze later kans maken op een goede baan), helpen tijdens rekenen, kunst en ict lessen etc. Ik ben heel benieuwd hoe dit allemaal in zijn werk zal gaan! Dit omdat het onderwijs in Peru niet goed staat aangeschreven en een heel aantal kinderen thuis wordt gehouden door de ouders. Ik loop 9 weken stage op deze school en hoop met alles wat ik kan doen de leerlingen en leerkrachten daar te helpen en het onderwijs een beetje beter te kunnen maken. Na deze 9 weken ga ik mijn zomervakantie vieren in Peru, Bolivia, Paraguay, Argentinië, en Chili. Maar we lopen niet te hard van stapel en gaan eerst beginnen met de stageperiode!

Ik heb er alvast onwijs veel zin in en hopelijk vinden jullie het ook leuk om mijn verhaaltjes te lezen! Ik zal hier niet elke dag wat op plaatsten, maar probeer dit wel wekelijks te doen. Zal ook een beetje liggen aan het internet daar ;)

Liefs Roxanne

1. Antoon vd steen:
    18 april 2017
    Dag Roxanne,
    Leuk te lezen hoe het met je gaat. Het begint al af te tellen voor je!
    Fijne voorbereidingstijd toegewenst op je geweldige reis!
    Groetjes, Antoon en Marjolijn van der Steen
  2. Albertine:
    27 april 2017
    de voorbereiding is nu bijna klaar zeker want as zaterdag is het zover ben zeer benieuwd naar deze unieke ervaring groetjes